Timemanagement

Wie ICT zegt, zegt deadlines. Maar ook: ad hoc verstoringen van je planning. Het is dan ook een hele toer om je tijd goed in te delen, en vaak leidt deadlinedruk ertoe dat je piektijden hebt met lange werkdagen. Zo besteed je al snel meer tijd aan je werk dan je eigenlijk wilt. Sommige belangrijke dingen in je leven komen er bekaaid af, er gaat veel tijd naar je werk en er blijft weinig over voor hobby’s, gezin en vrienden. Maar ja, je kunt toch geen nee zeggen tegen werk waar anders een collega voor moet opdraaien? 

Het zou fijn zijn als je op een nette manier wél nee kon zeggen. Als je binnen werktijden af zou krijgen wat er af moet. Als je álle dingen in je leven die je belangrijk vindt, genoeg tijd en aandacht zou kunnen geven. En als er af en toe wat meer ruimte zou zijn om gewoon vrije tijd te hebben en in te vullen met wat jij zelf graag doet. 

Dat is precies wat je leert in de training Timemanagement. We inventariseren wat je belangrijk vindt, in je werk en in je leven als geheel. Hoeveel tijd wil je besteden aan je werk? Welke rollen heb je, en welke dingen zijn misschien wel urgent maar niet belangrijk? Waar wil je nee te zeggen – en hoe voer je zo’n slechtnieuwsgesprek waarin je meldt dat je een bepaalde taak niet gaat oppakken?

Het resultaat is dat je:

  • meer ontspanning voelt
  • je werk op tijd af hebt (na een overgangsperiode uiteraard)
  • meer voldoening voelt van het grotere aantal resultaten dat je bereikt
  • een betere balans hebt tussen werk en privé
  • Algemeen
  • Programma & skills

Als je je tijd zelf goed kunt indelen, houd je tijd en energie over. De training Timemanagement helpt je om de regie te houden over de hoeveelheid taken en de werkdruk, in een ICT-omgeving waar deadlinedruk en acute verstoringen van je plannen aan de orde van de dag kunnen zijn.

In de training Timemanagement ontdek je:

  • waar het jou om gaat in je leven: wat is belangrijk?
  • hoe je je tijd zo kunt indelen dat je tijd hebt voor die belangrijke dingen
  • welke rollen je hebt en hoe je daar genoeg tijd voor kunt inruimen
  • hoe je beslist wat je wel en niet doet
  • hoe je dat op een goede manier communiceert