Stress en burn out voorkomen

Stress of burn-out...het kan iedereen overkomen. Die projectmanager die altijd energie lijkt te hebben, die developer die onverstoorbaar achter de monitoren zit of die creatieve vormgever met wilde ideeën. 

Je werkt keihard maar je bent niet zo productief meer. Je reageert steeds vaker kortaf, bent minder betrokken bij je collega’s (en thuis bij je huisgenoten en je vrienden). Je komt moeilijk in slaap of ligt midden in de nacht naar het plafond te staren… En grijp je niet op tijd in, dan kun je maandenlang thuis komen te zitten met een burn-out. 

We leven simpelweg in een bijzonder drukke periode. En hierbij is 'harder werken' niet altijd de oplossing. 'Slimmer werken' klinkt mooi maar hoe dan? 

Hoe zou je het vinden als je de signalen van toenemende stress op tijd zou kunnen herkennen? Als je dan ook meteen maatregelen kon nemen om te voorkomen dat het uit de hand loopt?
Dan zou je:
  • je weer vitaal voelen en je werk met genoeg energie kunnen doen
  • weer plezier in je werk hebben
  • aardiger zijn tegen iedereen om je heen (zoals je eigenlijk bent)
  • volle nachten slapen en uitgerust wakker worden
Daarbij helpt de training Stress en burn-out voorkomen. Na afloop kun je overmatige stress verminderen en burn-out voorkomen. Je hebt je verdiept in manieren om assertief te zijn, hulp te vragen, effectief met emoties om te gaan en passend te communiceren. Je kent je doelen in het leven, voelt weer wat je zelf wilt en neemt verantwoordelijkheid om dat te realiseren. En vooral: je neemt concrete actie en bestrijdt overmatige stress in je werk en je leven.